“VR&AR”

Віртуальна (VR) та доповнена реальність (AR) вже стали частиною розваг і навчання. Що потрібно знати про ці технології, щоб використовувати їхні переваги та заохотити дітей відвідувати бібліотеку?

Бібліотека — чудове місце, де доречно застосовувати технології VR і AR, щоб зробити їх доступними для великої кількості людей.

У наш час розвиток й технічні можливості віртуального світу переважають книжковий. Однак якщо поглянути на це з іншого боку, то сучасні можливості допомагають розкривати книжкові історії глибше. Адже саме віртуальна і доповнена реальність дають змогу читачеві інтерактивно взаємодіяти із сюжетом, а не лише спостерігати за ним.

Особливо популярні такі книжки серед дітей. Адже вони дають змогу сучасній дитині не вибирати ґаджет чи книжку, а насолоджуватись новим форматом дозвілля, який об’єднує і те, й інше.

✅Віртуальна реальність (VR) — створений технічними засобами світ, що передається людині через органи чуття: зір, слух, нюх тощо. Щоб зануритись у цей цифровий світ, використовуються спеціальні гарнітури VR: окуляри або шолом.

✅Доповнена реальність (AR) – це сучасна технологія, яка доповнює звичну реальність елементами, яких насправді не існує, але люди можуть їх бачити і частково навіть взаємодіяти з ними в режимі реального часу. Для використання доповненої реальності часто достатньо звичайних ґаджетів, наприклад, смартфону або планшету.

👉Як провести майстерку?

Для початку підберіть книжки з доповненою реальністю. Завантажте відповідні застосунки на смартфон або планшет. Протестуйте, як це працює. У кожній книжці є інструкція з використання AR.

Книжки з AR:

  • «Аліса в Країні Див», «Аліса в Задзеркаллі», «Спляча красуня», «Кіт у чоботях», «Лускунчик і мишачий король»,
  • «Піноккіо» видавництва «Art Nation Publishing»
  • «Шармузіки: За межами Великої Галявини» Тім Брік
  • VR-проєкт «Знайомство з Туконі» і відеогра створені за мотивами всесвіту Туконі із книжок Оксани Були
  • «Жива абетка»
  • «Нокс. Крізь свідомість» А. Хуснутдінов та інші

Але майстерка не буде майстеркою, якщо дитина не зробить її своїми руками. Щоб залучити дітей у цей процес, використовуємо ресурс Quiver

👉Що потрібно зробити:

  • роздрукувати малюнки AR з ресурсу https://quivervision.com/;
  • розмалювати їх на свій смак;
  • завантажити додаток QuiverVision на планшет чи телефон і відсканувати малюнок.
  • тривимірна доповнена реальність Quiver оживляє зображення та відкриває захоплюючий світ гри.

Ще більше майстерок на сторінці STEAM-студії LEV-IT